Pripravil/a: Darja Šarman
Šola: OŠ Hruševec Šentjur
Predmet: Biologija
Tema: Prebavila (Zdrava prehrana)
Pri biologiji so učenci 8. razredov samostojno raziskovali hranilno in energijsko vrednost živil s pomočjo aplikacije »Veš kaj ješ«. Svoje izdelke so predstavili v spletni učilnici Xootime. Analizo izdelkov so opravili na videokonferenčnem srečanju.
Cilji in kompetence:
- ločijo med posameznimi skupinami hranil v živilu
- raziščejo različne vrste živil
- s pomočjo »semaforja« vrednotijo pomen informacije o hranilni in energijski vrednosti živil
- razvijajo kompetenco zbiranja in izbiranja podatkov in informacij, ter kritičnega razmišljanja s pomočjo IKT tehnologije
- vrednotijo uporabnost aplikacije v vsakdanjem življenju
Potek dela in navodila:
1. Videokonferečno srečanje, kjer pojasnimo pomen posameznih hranil, ki se nahajajo v živilih in negativne učinke prevelikega oz. premajhnega vnosa. Dogovor o kriterijih za vrednotenje.
2. V spletni učilnici so učenci dobili naslednja navodila:
NALOGA: Veš kaj ješ?
Na svoj telefon ali tablico si naloži aplikacijo “Veš kaj ješ?”. Aplikacija je povezana z obsežno podatkovno bazo, ki vsebuje informacije o sestavi živil. S kamero pametnega telefona fotografiraj črtno kodo živila na embalaži. Aplikacija ti bo prikazala informacije o hranilni vrednosti živila. Količino sladkorja, soli in maščob prikazuje v barvah semaforja (visoke vrednosti obarva rdeče, nizke vrednosti zeleno). Podatki so podani na 100g živila.
Izberi embalažo 5 živil. Skeniraj črtno kodo živila in preveri hranilno vrednost. Na Xooltime objavi sliko (semafor) živila z najbolj zanimivimi podatki.
Vrednotenje in povratna informacija:
Učenci so dali povratno informacijo o uporabnosti aplikacije »Veš kaj ješ?«. Vse izdelke je profesorica pregledala in na videokonferenčnem srečanju skupaj z učenci opravila analizo uporabnosti aplikacije in pomena informacij o sestavi živil.Objava izdelka je bila ovrednotena kot del ocene.
Refleksija, predlogi za izboljšanje:
- Učenci so aktivnost z zanimanjem sprejeli, žal je vsi niso opravili.
- Aktivnost je bila prvotno planirana za delo v šoli. Oblika dela bi bila skupinska. Tako bi bili vključeni tudi učno ali tehnično šibkejši učenci.
- Glede na to, da aktivnost ni bila izvedena v razredu, kjer bi jih profesorica lahko sproti usmerjala bi bilo smiselno pripraviti in objaviti vzorčni primer izdelka.
- Glede vrednotenja njihovega izdelka, ni bilo težav. Na podoben način, torej s pomočjo aplikacij so razširili znanje tudi drugih vsebin o našem telesu.