Geografija – Orientacija s pomočjo pametnega telefona

Pripravil/a: Igor Bahar
Šola: II. Osnovna šola Rogaška Slatina
Predmet: Geografija
Tema:  Orientacija s pomočjo pametnega telefona

Nekoč smo se orientirali s kompasom in papirnatim zemljevidom, danes pa smo opremljeni s pametnimi telefoni, ki nam omogočajo optimalno načrtovanje poti do izbranega cilja in spletne informacije na poti. Tako telefoni niso uporabni samo za komunikacijo in razvedrilo, ampak so idealen pripomoček za orientacijo in za pridobivanje informacij o pokrajini skozi katero potujemo. Zato je ta način orientacije nujen za splošno izobrazbo.

Cilji in kompetence:

  • učenci samostojno uporabljajo spletne programe Google zemljevidi in Google Zemlja za predstavitev svojega stojišča in za iskanje izbranih krajev ali ustanov, ki bi jih želeli obiskati
  • iz spleta si na telefon brezplačno naložijo zemljevide za območje, ki ga potrebujejo
  • s pomočjo programa Google zemljevidi načrtujejo svojo pot do izbranega cilja in jo tudi časovno opredelijo
  • isti program jim omogoča, da pridobijo vse potrebne informacije o pokrajini, skozi katero potujejo, kot so na primer vozni redi javnega prevoza, odpiralni časi javnih ustanov
  • učenci lahko sporočijo lego svojega stojišča če potrebujejo pomoč

Potek dela in navodila:

Učenci so dobili podrobna navodila s posameznimi koraki. Ta navodila so jim dostopna na straneh spletne učilnice, objavljena pa so tudi v članku Geografije v šoli 28/1 v knjižnici. Pri posameznih korakih so prikazane slike zaslona z razlagami kaj je potrebno narediti in kaj s tem dosežemo (glej povezavo).

Učenci so med učno uro samostojno na svojih telefonih sledili celotnemu poteku in se učili vseh postopkov orientacije s pametnim telefonom.

Igor Bahar – priloga


Vrednotenje in povratna informacija:

Učenci so si izbrali različne cilje potovanja in primerjali izbor različnih poti, ki jih predlaga program. Pri tem so primerjali težavnost (menjavanje različnih vrst prevoza), čakalne dobe na prestopanju med različnimi vrstami prevoza, dolžino poti in čas trajanja potovanja… Pri tem so ugotavljali katera pot je v izbranem trenutku najugodnejša in kateri način potovanja je v izbranem času najbolj učinkovit.


Refleksija, predlogi za izboljšanje:

Učenci bodo te novo naučene veščine lahko uporabili na naslednji ekskurziji v drug del Slovenije, pri iskanju šole ali kakšne druge ustanove na informativnem dnevu in na potovanju s starši med počitnicami. Pri tem jim bodo lahko sporočili tudi svojo lego, kam naj jih pridejo iskat.

Preskoči na orodno vrstico