Pripravil/a: Nadja Blatnik
Šola: GSŠRM Kamnik
Predmet: Likovna umetnost
Tema: Sodobna umetnost: Doba vizualnih medijev (izdelava videa)
Kako med samoizolacijo poskrbeti za umetniško ustvarjalnost, ki bo za dijake sproščujoča, hkrati pa skladna z učno snovjo? Svoje razpoloženje v tem nenavadnem času so učenci 1. letnikov gimnazije prikazali s kratkim videom na temo karantene.
Primer videa na temo umetniška karantena: https://gopro.com/v/eQD6ydbP3bNl8
Cilji in kompetence:
- informacijska pismenost
- komuniciranje in sodelovanje
- izdelovanje digitalnih vsebin
- varnost
- reševanje problemov
- spodbuditi ustvarjanje
- predstaviti in vizualizirati svoje razpoloženje med samoizolacijo v času epidemije koronavirusa
- naučiti se uporabiti varne digitalne tehnologije za prenos večjih datotek
- načrtovati kratko zgodbo, jo animirali in s pomočjo digitalnih tehnologij sestaviti v video
Potek dela in navodila:
Dijaki so najprej prebrali poglavje Doba vizualnih medijev v i-učbeniku Likovna umetnost, str. 217-226 (povezavo nanj so imeli v Moodlu) https://eucbeniki.sio.si/lum/3196/index.html
Upoštevati so morali sledeče:
- Video naj ne bi bil daljši od 60 sekund, mogoče le za začetno špico. Ena minuta se zdi kratka, toda reklame na televiziji ne trajajo niti 20 sekund, a veliko povedo.
- Zgodbo so morali najprej razdeliti na sekvence in nato na kadre. Pozorni so morali biti na dolžino kadrov. V videospotih, ki jih pogosto gledajo, kadri trajajo po 2 sekundi. Zato takšen video deluje dinamično. Daljši kadri upočasnijo dogajanje.
- Med kadri se lahko pojavljajo presledki v obliki beline ali zatemnitve. Prav tako delujejo deli brez zvoka.
- Video na temo samoizolacije med koronavirusom so ustvarili s pomočjo različnih aplikacij (npr. Movie Maker, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wondershare.filmorago&hl=sl, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stupeflix.replay&hl=sl, https://filmora.wondershare.net/filmora-video-editor.html?gclid=Cj0KCQjwyPbzBRDsARIsAFh15JbDsVG0t8BX1xDcEWWRJal4aL_RKrQadse570WaLveEVjPrA_ywLBAaAoopEALw)
- Naslov videa so izbrali sami, moral je biti skladen z vsebino (npr. Koronavirus in jaz). V njem so izrazili svoje razpoloženje v negotovem času. Film je moral biti dolg približno eno minuto.
- Video so zvočno opremili z ustrezno glasbo.
- Ko so ga končali, so ga naložili na splet na varen način (npr. Vimeo z varnostno kodo, Google Drive …).
- Dijaki so mi svoje povezave na filmčke preposlali v wordovem dokumentu in jih oddali v nalogo Video za vsak razred posebej v spletno učilnico Umetnost.
- Časa za izdelavo videa so imeli 14 dni.
Vrednotenje in povratna informacija:
Videe so vrednotili v razredu s pomočjo videokonferenčne ure ZOOM (medvrstniško vrednotenje) in pri tem izpostavili najboljše primere. Nekateri dijaki so se strinjali, da bodo njihove videe objavili na spletni strani šole – morda bo sledil kratek festival karantenskega filma s pomočjo aplikacije https://www.artsteps.com/.
Kriteriji so bili naslednji:
- izvirnost pri vsebini filmčka in moč njegovega sporočila;
- kakovostna montaža (kadriranje, glasba, animacije …);
- upoštevanje dolžine (film ni smel biti predolg).
Vse filmčke je pregledala profesorica. Ker so prejeli zanje večinoma dobre ocene, jih je po njihovi privolitvi vpisala v redovalnico.
Refleksija, predlogi za izboljšanje:
Vsi dijaki so videe posneli, pri delu so, kot so zatrdili, uživali. Nekateri so bili zelo izvirni, posneli so celo filmčke z lastno (avtorsko) glasbo ali pesmijo.
Problem je bil v premajhni zmogljivosti spletne učilnice – najbrž bi bilo najbolj varno, če bi lahko celotne filmčke naložili vanjo, a to ni bilo mogoče. Nekateri so objavili filmčke tudi na youtubu, a so jih, če so želeli, takoj po vrednotenju tudi izbrisali.