Pripravil/a: Polona Jančar
Šola: Gimnazija Brežice
Predmet: Psihologija
Tema: Obrambni mehanizmi
Pri psihologiji so dijaki 2. letnika spoznali, kako se z obrambnimi mehanizmi soočamo s stresom in ohranjamo svoje duševno ravnovesje. V spletni učilnici so prebrali pripravljeno razlago, z lastnimi primeri dopolnili delovni list, ki so ga nato tudi oddali, za ponovitev pa rešili še kviz.
Cilji in kompetence:
- razlikujejo različne obrambne mehanizme
- prepoznavajo obrambne mehanizme v ravnanju ljudi
- prepoznavajo in ozavestijo obrambne mehanizme v lastnem ravnanju
- vrednotijo pomen obrambnih mehanizmov za duševno ravnovesje
- kritično ovrednotijo prednosti in pomanjkljivosti uporabe obrambnih mehanizmov za soočanje z obremenitvami
- ocenijo vpliv uporabe obrambnih mehanizmov na življenje posameznika in delovanje družbe
- razvijajo kompetenco kritičnega mišljenja, reševanja problemov in samorefleksije ter samouravnavanja
- razvijajo digitalne kompetence sporazumevanje z uporabo digitalnih tehnologij, deljenje z uporabo digitalnih tehnologij, brskanje, iskanje in izbiranje podatkov, informacij in digitalnih vsebin
Potek dela in navodila:
Dijaki so v začetku tedna v Googlovo spletno učilnico dobili dokument z razlago obrambnih mehanizmov, ter navodili za izpolnjevanje delovnega lista in reševanje kviza v Google forms. Čas za izdelavo je bil 4 dni.
Vrednotenje in povratna informacija:
- Vse delovne liste je profesorica pregledala in podala tako številčno kot opisno oceno vsakega izdelka posebej. Odgovorila je še na morebitna vprašanja, ki so jih dijaki poslali v zaseben komentar ali na zid učilnice.
- Po iztečenem roku za oddajo, je dodala še primer pravilno rešenega delovnega lista, da so lahko dijaki primerjali svoje primere.
- Preko rešenega kviza so dobili takojšnjo povratno informacijo o številu pravilno rešenih vprašanj in tako so lahko identificirali morebitne pomenjkljivosti v svojem znanju.
Refleksija, predlogi za izboljšanje:
Dijaki so aktivnost dobro sprejeli in so jo tudi vsi opravili. Profesorica ocenjuje, da je uporaba tehnologije po SAMR modelu omogočila spremembo, saj samorefleksija v šoli ne bi bila mogoča zaradi strahu pred zbadanjem in komentarji sošolcev. Ker so dijaki snov obravnavali »na daljavo«, so se lahko bolj poglobili v lastno samorefleksijo. Hkrati je vsak dijak snov obravnaval v svojem lastnem tempu, kar v šoli ne bi bilo mogoče. Z reševanjem kviza so dijaki dobili takojšnjo povratno informacijo o stopnji in kvaliteti usvojenega znanja. Za slušne tipe bi bila razlaga lahko še posneta ali pa razložena preko videokonferenčnega srečanja.