Slovenščina – Socialne zvrsti

Pripravil/a: mag. Margit Berlič Ferlinc
Šola: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor
Predmet: Slovenščina
Tema: Socialne zvrsti

Z dijaki 1. in 4. letnikov so opravili zanimivo nalogo. V 1. letniku so obravnavali tudi socialne zvrsti. Ker se v sodobnem času dijaki soočajo predvsem s socialnimi omrežji, so naredili praktično vajo o tem, kako vse slovenščino uporabljamo v različnih govornih položajih. V eni od socialnih zvrsti so dijaki morali narediti posnetek sebe ali koga od bližnjih (delali so v karanteni), prepoznati socialno zvrst in posnetek naložiti v oblak ter povezati z oddajo v spletni učilnici. Posnetki so bili omejeni na dve minuti, nastali pa so zanimivi izdelki, saj so predstavili branje v knjižnem jeziku, domača narečja, sleng, uporabili pa so tako lastne ideje in glasove kot tudi mame, bratce in sestrice ter prijatelje. 4. letniki so naredili posnetke v sklopu priprav na maturo in kot osvežitev znanja.

Cilji in kompetence:

Dijaki so sledili ciljem učnega načrta za 1. letnik, in sicer jezikovni pouk po učbeniku Na pragu besedila 1, 4. letniki pa v sklopu priprav na maturo pri ponovitvi snovi vseh štirih let. Pokazati so morali kompetence 21. stoletja: uporaba orodij za sodobno življenje (telefoni, računalnik) za uporabo v šoli, posnetke so shranjevali v različnih oblikah ter jih shranili v oblak, povezali z mano in oddali v spletni učilnici Moodle.

Potek dela in navodila:

Navodilo profesorice:

Dragi dijaki 1. š!

Upam, da vam bo ta naloga zabavna in zanimiva. Sestavljena je iz treh delov (dva sta bolj klasična:)):

1. UČBENIK: od str. 17 do vključno 21 preberete vse o socialnih zvrsteh in napišete v zvezek odgovore na vprašanja in dopolnite zapiske, če se vam zdi, da je potrebno ob moji PPT projekciji. Poslikate, fotografije vstavite v WORDOV dokument in oddate v Moodlovi učilnici. 

2. DELOVNI ZVEZEK: v delovnem zvezku (lahko tudi z uporabo spletne verzije https://folio.rokus-klett.si/?credit=NPB1DZ&pages=24-25) rešite naloge od str. 16 do 23. Poslikate, fotografije vstavite v WORDOV dokument in oddate v Moodlovi učilnici.

3. NAJBOLJ ZABAVNI DEL: posnemite nekoga (lahko sebe ali člana družine), ki naj prosto govori 2 minuti. Ugotovite, katera socialna zvrst je prisotna. Posnetek objavite v Moodlovi učilnici. Zabavajte se:)!

Rok oddaje: nedelja do polnoči, zato imate dovolj časa za zanimive in kvalitetne posnetke (če imate možnost, naj bo narečje, sleng, žargon ali morda skrita govorica, lahko pa tudi knjižni jezik, odločitev je popolnoma vaša). Ker so lahko posnetki preobsežni, jih shranite v oblaku in priložite le povezavo (https://www.racunalniske-novice.com/novice/dogodki-in-obvestila/najboljse-shrambe-v-oblaku.html).


Vrednotenje in povratna informacija:

Dijakom je profesorica ob oddaji dala povratno informacijo v obliki komentarja in zapisa v spletni učilnici, vrednotenje je bilo opravljeno kot opravljena naloga, ki se je štela v skupno oceno dela na daljavo.


Refleksija, predlogi za izboljšanje:

Verjetno bi bilo smiselno izbrati eno orodje in eno mesto za oddajo, saj so nekateri zamudili rok ter oddajali po elektronski pošti, prav tako pa so uporabljali za snemanje različna orodja in se lovili pri shranjevanju v oblak. Vendar je to tudi realnost dela na daljavo, da mora vsak malo uporabiti tudi svoje vire in znanje. Kar je tudi namen.

Preskoči na orodno vrstico