Strokovni predmet – Načrtovanje posameznih vrst stroškov

Pripravil/a: Mateja Gorišek
Šola: Srednja šola Slovenj Gradec in Muta
Predmet: OTI-TEO
Tema: Načrtovanje posameznih vrst stroškov

Pri strokovnem modulu OGT –TEO  so dijaki 2. letnika programa gastronomija in turizem s pomočjo programa Excell samostojno načrtali grafe za posamezne vrste stroškov (delitev po kriterijih točnosti ugotavljanja in glede na obseg poslovanja) v masi in na enoto. Konkretne podatke za načrtovanje so dobili v spletni učilnici. Svoje izdelke  so naložili v spletno učilnico, kjer so si delili tudi sovrstniške povratne informacije.

Cilji in kompetence:

  • na primerih posameznih vrst stroškov izdelajo graf in s tem prikažejo značilnost gibanja le teh
  • na osnovi načrtanih grafov sklepajo na značilnost posamzenih vrst stroškov
  • uporabijo spletno učilnico, kjer dobijo podatke za načrtovanje in za nalaganje grafov
  • grafe izdelajo s pomočjo programa Excell
  • naučeno znanje in spretnosti uporabijo pri izdelavi kalkulacij pavšalnega proizvoda pri tem modulu in OTI-PRA
  • sošolci primerjajo in komentirajo pridobljene informacije
  • upoštevajo dogovorjene roke  za oddajo

Potek dela in navodila:

  • predstavitev možnosti načrtovanja grafov v programu Excell
  • določitev kriterijev vrednotenja
  • zaradi boljše preglednosti uporabijo črtni graf
  • v spletni učilnici dobijo podatke za konkretno načrtovanje grafov (10 grafov)
  • na osnovi grafa izpeljejo ugotovitev o značilnostih posameznih vrst stroškov v masi in na enoto
  • odda grafe v spletno učilnico
  • pravilno uporabljanje tehnologije (tablice, pametne telefon , excell program)
  • rezultate javno predstavijo, primerjajo in ovrednotijo.

Svoje grafe shranijo na telefon ali tablice in si ga pošljejo preko svojega e- maila, doma shranijo v posebno datoteko, kjer imajo lastne zapiske ali si natisnejo in nalepijo v zvezek.


Vrednotenje in povratna informacija:

  • Pravilno načrtana oblika, opremljenost  x in y osi na grafu, izbira pravilne enote mer (strokovna pravilnost v skladu z danimi podatki).
  • Pravilnost sklepanja iz oblike grafa na značilnost posameznih vrst stroškov (pravilno zapisana značilnost posameznih vrst stroškov v masi in na enoto).
  • Pravilna uporaba  značilnosti  stroškov v praksi, pri  konkretni izdelavi kalulacij pavšalnih proizvodov pri OTI-TEO in OTI-PRA tekom celotnega izobraževanja.
  • Vse izdelke je profesorica pregledala in dijakom podala povratno informacijo (glede na kriterije) izraženo v %. Po potrebi je grafe dopolnila z zapisom, priporočili.

Refleksija, predlogi za izboljšanje:

  • Aktivnosti profesorica ne ocenjuje, dijaki dobijo povratno informacijo za: pravilno načrtane in opremljene grafe, pravilno sklepanje na značilnost posameznih grafov ter za samorefleksijo ob primerjavi s sošolci.
  • Dijaki so s pomočjo programa Excell spoznavali  možnosti hitrega načrtovanja grafov.
  • Dijaki so se seznanili z novim programom Excell.
  • Dijaki posebnega predznanja ne potrebujejo. Spletno učilnico dijaki poznajo, program Excell pa jim je po večini novost. Če profesor pokaže en primer, ga učenci hitro usvojijo.
  • Opaziti je veliko pomanjkanje znanja v zvezi zuporabo IKT tehnologije.
Preskoči na orodno vrstico