Inovativni pouk
Inovativni pouk je proces, ki temelji na:
- ustvarjanju učnih priložnosti, ki postavljajo učence in dijake v aktivno vlogo in s tem vsredišče učnega procesa
- razvijanju kompetenc, pomembnih za življenje in delo v 21. stoletju
- smiselni in učinkoviti rabi tehnologije, kar učitelja postavi v vlogo organizatorja in mentorja, ki učenje prepusti učencem
Pomemben učinek, ki ga pričakujemo od uvajanja novativnega pouka so tudi pozitivni psiho-socialni vplivi, torej izboljšan odnos učencev do šole, pouka in znanja v najširšem smislu. V učenca usmerjen pouk omogoča njihovo participacijo in sodelovanje pri načrtovanju sebi lastnih ciljev, skupnem postavljanju kriterijev, izbiri učne poti in s tem spodbuja prevzemanje odgovornosti za lastno znanje.
Aktivnost učencev znotraj pouka prepoznavamo kot nujno za uspešen izobraževalni proces. Aktivno učenje poteka v situacijah, ki so čim bliže realnosti; z raziskovanjem, razpravami, argumentiranjem, reševanjem problemov, ustvarjanjem…, v katerih so glavni akterji učenci. Cilj takega učenja je razvijati učenčevo mišljenje in sposobnosti za participacijo v realnem življenju. Prav tako je pomembno, da učenci sodelujejo in delijo odgovornost za celoten proces od načrtovanja do rezultatov. Učenci se tako učijo več in bolje, kadar:
- so aktivno udeleženi v proces;
- prejmejo razumljivo in pravočasno povratno informacijo;
- se učijo sodelovalno.
Za uvajanje inovativnega pouka je pomembna usmerjenost k inovacijam, ki terjajo nove pristope in oblike in ne vračanja v udobno območje preizkušenega in preverjenega. Pri tem se osredinjamo na tri procese: refleksijo, raziskovanje in dialog. Poudarjena je predvsem refleksijarazmišljanja, doživljanja in ravnanja v profesionalnih situacijah, tako ob konkretnih dogodkih v razredu, kot refleksija splošne filozofije in predpostavk, ki so v temelju ravnanja učitelja. Na ta način učitelji ozaveščajo pogosto neozaveščene vzvode svojega ravnanja, jih vrednotijo ter po potrebi spreminjajo oz. nadgrajujejo.
Žarko Jan
Inovativni pouk kot izobraževalni proces, pri katerem učenci z učiteljem uvajajo, izvajajo, preizkušajo in izpopolnjujejo metode in tehnike učenja, Cilj tega je doseči čim kakovostnejše znanje in čim bolje razviti različne kompetence. Kot inovativno učno okolje v tem smislu pa razumem vzdušje in pripravljenost obojih, da te dejavnosti aktivno in z interesom izvajajo. To je tudi osnovni pogoj za uspešnost inovativnega pouka. Seveda, poleg tehnične, informacijske in druge podpore.
Ana Meglič
Inovativen pristop poučevanja zame pomeni, da v pouk v peljem nove metode in tudi nove pripomočke za popestritev pouka. Pomeni tudi možnost, da so nekatere stvari dostopne kadarkoli in kjerkoli. Njihovo uvajanje v svoj pouk se mi zdi pomembno, ker so IKT platforme tudi zelo blizu današnjim učencev in predstavljajo v kombinaciji s klasičnim poukom veliko motivacijo zanje, obenem tudi zame. Skratka, tudi velik izziv, ker se tehnologija hitro spreminja in je potrebno kar veliko delat.
Danica Gotlih
V pouk vključiti nekaj nekonvencionalnega, uvajati izvirne metode in oblike dela, vpeljati nove učne pripomočke, razmišljati kreativno, izstopiti iz znanih okvirjev, spodbujati individualnost, prenesti pouk v novo okolje...
Inovativni pouk
Inovativni pouk je način poučevanja, pri katerem učitelj učence usmerja, da z raziskovanjem, ustvarjalnostjo in uporabo IKT pridejo do spoznanj o učni snovi in pri tem nadgrajujejo/izpopolnjujejo »svoj nabor« kompetenc.
Inovativni pouk je zame…
Inovativni pouk je pouk, kjer učenci z modernimi pristopi dosežejo redefinicijo učnega procesa. Učenci so sposobni sami izdelati učne pripomočke in učna gradiva. Učiteljeva vloga je mentorska in usmerjevalna. Pot je pomembnejša od cilja. IKT je pri tem neobhodno sredstvo za lažje in hitrejše doseganje ciljev in izvajanje dejavnosti.
Inovativna sem takrat…
Inovativna sem takrat, ko učno uro načrtujem tako, da učne cilje, ki jih želim doseči vpletem v resnično življenjsko situacijo, nalogo, problem ali eksperiment in pri tem za učence pripravim take učne situacije, ki učencem omogočajo aktivno delo, medsebojno sodelovanje, tekmovanje, razvijanje ustvarjalnosti…