Tehnična priporočila nakupa tablic

Foto: Robert Gajšek

V zadnjih letih se v šolstvu srečujemo s pojavom novih tehnologij, predvsem mobilnih telefonov in tabličnih računalnikov. Nekaj izkušenj in primerov rabe je podal pilotni projekt testiranja tabličnih računalnikov v okviru projekta E-šolstvo (url.sio.si/tablice). Prav tako so nekatere šole pri nas na tem področju zelo usmerjene v prihodnost, zato so v dokumentu upoštevane tudi njihove izkušnje.

Dokument naj vam bo v pomoč pri odločitvi, katere mobilne naprave bi bilo najbolj smotrno izbrati za posamezno šolo, saj izpostavlja glavne elemente, na katere je potrebno biti pozoren pri pred nakupom.

 

Naj izpostavimo bistvene značilnosti tabličnih računalnikov v primerjavi z ostalimi napravami (prilagojeno po url.sio.si/tablice), ki so:

  • teža in velikost – tablice so lahke in ravno prav velike, da jih po potrebi hitro vzamemo v roke in uporabimo;
  • hiter zagon – tablice ponavadi le uspavamo, zato so za uporabo pripravljene v nekaj sekundah;
  • porabijo zelo malo energije – z enim polnjenjem delamo tudi do 10 ur;
  • preprosta in intuitivna uporaba;
  • drsenje po zaslonu in možnost povečevanja – uporabniška izkušnja je zelo dobra, uporabnik ima občutek, da ima napravo pod nadzorom;
  • kakovosten zaslon – zelo velik vidni kot, ostrina in svetilnost (cenene tablice imajo slabši zaslon);
  • možnosti fotografiranja, snemanja in predvajanja avdio-vizualni vsebin;
  • možnosti komentiranja in skupne rabe vsebin;
  • raznolika programska oprema; pri tem so pomembne predvsem storitve oz. aplikacije, ki pokrivajo praktično vsa predmetna področja (najmanjša izbira aplikacije je pri Windows platformi);
  • vključeni so različni senzorji/zmožnosti: GPS, merilec pospeška, giroskop, videokamera, mikrofon, zvočnik, zaslon, občutljiv na dotik;
  • ni podpore za Flash in programe, napisane v Javi;
  • možnosti uporabe alternativnih brskalnikov …

 

V tem smislu je potrebno izpostaviti, da tablice v osnovi ne nadomeščajo osebnih in prenosnih računalnikov ter telefonov. Naštete značilnosti silijo k drugačni rabi. Tablica je naprava, ki je ves čas na dosegu roke, ne pa nujno ves čas v roki. Učenci jo lahko med uro večkrat uporabijo, in sicer po potrebi ter v manjših časovnih intervalih. Potrebno je upoštevati, da je tablica neprimerna za urejanje daljših dokumentov, preglednic, animacij ipd.

Preskoči na orodno vrstico